Chiagrød med hindbær

 
imageI går aftes forberedte jeg min chiagrød til i dag. Det er næsten det bedste ved chiagrød, at du kan lave den klar dagen før ! 🙂  Jeg havde set billeder hos andre bloggere af en lyserød version, og også en blå version. Det var ikke svært at se at der var blevet brugt bær. Jeg ville gerne have lavet en grød med blåbær, men dem var jeg løbet tør for. Så jeg brugte hindbær. Det er slet ikke en tosset chiagrød med hindbær det her. Og den er fri for komælk !

Du skal bruge :

1/2 dl chiafrø

1 1/2 mandelmælk (eller anden mælk)

1 dl. Frosne Hindbær (eller blåbær, brombær, jordbær..)

2 spsk kokosmælk (jeg brugte Santa Marias Extra creamy)

1/2 vaniljepulver (ikke sukker 😉

Gør sådan her :

Blend dine frosne bær med mandelmælk og kokosmælk samt vanilje. Tilsæt chiafrø og rør godt og grundigt rundt. Vær opmærksom på at der ikke ligger chiaklumper nede i bunden.  Sæt hele herligheden i køleskabet natten over.

Næste morgen tilsætter du yderligere en spsk. Kokosmælk, eller neutral yougurt (jeg synes den er god med græsk yoghurt)

Kom dine yndlingstoppings på og nyd en god grød. Jeg brugte mørk chokolade, det er jo søndag, ikk´:-)  Du kan evt forsøge dig med kokosflager og friske hindbær, det lyder da ret lækkert !

Bon appetit

 

Søde tanker kan sendes her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *