De første tre uger starter i morgen !

IMG_5114

I morgen går det løs ! De første tre uger starter i morgen, og så bliver det spændende om du synes det er det værste at skulle undvære brød, pasta, ris og kartofler eller om du bliver overrasket over hvor “nemt” det er og hvor godt du får det. Jeg følger med her på sidelinjen, og er klar til spørgsmål og hvad der ellers måtte komme. Det er okay at skrive mails til mig, men det vil være endnu bedre at gøre det synligt her på bloggen så andre også kan få gavn af svar og spørgsmål.

Det er måske også lidt misvisende at sige vi starter i morgen, for i virkeligheden kan du jo starte når som helst. Madplanen for tre uger ligger til fri afbenyttelse og om du starter i morgen eller om en måned er op til dig.

Hvad har du gjort dig af overvejelser ? Har du nogen at “følges med “? Ellers så bruger du bare mig, jeg sidder her for det samme. Jeg ved hvor godt det har gjort mig, og ønsker bare at du også får det godt.

Tænk på din krop som om det er en bil der får skiftet motor, nu går du fra benzin til el. Og hvor du før kørte på kulhydrater/sukker som din energikilde skal du nu køre på fedt. Men den fedt du spiser, den sætter sig ikke som fedt på din krop og i dine blodbaner, du bruger den i stedet for som energi.

Selvfølgelig får du stadigvæk kulhydrater, men nu kommer de fra grøntsager, og grøntsager skal du spise massevis af ! Du kan aldrig spise for mange grøntsager, det skal du huske ! Men sammen med dine grøntsager skal du spise en lækker dip, en god fed sovs eller en hjemmelavet pesto. Whats not to like ? Alle grøntsager kan spises, også dem som du før gik udenom, for når du laver den rigtige sovs til så smager det bare godt.

Glæd dig til et stabilt blodsukker. Det kan ikke siges for tit. Følelsen af ro i kroppen er overhovedet ikke overvurderet, det er den skønnest ro, og du har ikke længere denne her følelse af at “spis eller dø”.

Har du overvejet at smide din badevægt ud ? Har du overvejet bare at fokusere på hvordan du har det, indeni ? Vægten skal nok følge med, men det vigtigste er dit velbefindende. Husk at lægge mærke til hvordan du har det i kroppen. Vær opmærksom på din ændrede adfærd når du er i gang med dit daglige indkøb.

Husk at måle dig selv, for når badevægten står stille (hvis ikke du har smidt den ud-hurra!) så ryger der sikkert cm.

Hvis du bliver småsulten imellem måltiderne så lyt til din krop. Fik du fedt nok ved sidste måltid ? Det er ikke farligt at være sulten, men du skal naturligvis ikke gå rundt og være dårligt tilpas. Snup dig en håndfuld mandler, eller et par humbler ost, eller er du mere til en skive skinke med ost/avokado ? Bare sørg for at det er rigtig mad du spiser.

VIGITGT  husk VAND 1½-2 liter om dagen,(fyld evt. flasker op så du kan holde øje med dit væskeindtag), SALT din mad mere end du plejer for når du slipper kulhydrater mister du væske og det kan give hovedpine, svimmlhed og øget appetit. FEDT fra de rigtige fedtkilder som smør, kokosolie, olivenolie. Hvis du får for lidt fedt mangler du energi og du bliver sulten. Dette kan være en god rettesnor for om du spiser som du skal. Hvis du har fået det fedt du skal til et måltid vil du som regel være mæt i 4-6 timer.  YESS 🙂

Lad være med at fylde dig selv med sukker i dag bare fordi du tænker at du nu skal leve uden de næste tre uge. Lev som du plejer. En krop fyldt med sukker i dag får det hårdt i morgen med en “kold tyrker”.

GO FOR IT 🙂

 

 

Søde tanker kan sendes her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

2 tanker

  • SVAR

    Jeg er klar 😊 I morgen står den på græsk yoghurt med hjemmelavet mysli, madpandekager med tunsalat og grønt og til sidst æggekage. De næste 3 uger er planlagt til mindste detalje, så jeg ved nøjagtigt hvad jeg skal indtage. Detaljeret madplan er hængt op på køleskabet, fryseren fyldt med “brød” og madpandekager 👍

    • SVAR

      Karina du er så sej. Jeg glæder mig helt enormt til at følge dig og høre hvad du synes om det. Du går all-inn og så er der noget ved det. Skriv endelig og lad mig høre hvordan det går 🙂