Indlægget indeholder reklame
Kyllingeinderfilet i cremet barbecuesauce
Kylling er så dejlig nemt at få til at smage som man ønsker det. Brug dine yndlingskrydderier, og vupti så har du en velsmagende ret. Her til aften valgte jeg at bruge lidt rester fra køleskabet, fordi jeg ikke ville smide dem ud. Det kom der en smagfuld ret ud af som jeg vil dele med jer. Kyllingeinderfilet i cremet barbecuesauce med pandestegte grønne bønner og pastinakker. Mums !
Du skal bruge (til 4 pers):
4-500 gr. kyllingeinderfilet
115 gr. flødeost med urter (jeg brugte den fra Philadelphia)
1 pakke bacon i skiver
2-3 champignon i skiver
3-5 dl. piskefløde (jeg brugte 5 dl.)
Salt
Peber
Stødt barbecue
Tilbehør:
1 lille pose grønne bønner og to store pastinakker skåret i tynde stave.
Du gør sådan her :
Steg bacon sprød på panden, og læg dem til side på et stykke køkkenrulle og knæk dem i små stykker.
Steg champignon på panden i baconfedt
Hæld bacon tilbage på panden og tilsæt alt fløden.
Lad det simre i et par minutter og tilsæt flødeosten. Lad det simre i 5-6 min.
Tænd ovnen på 180* varmluft.
Find et ildfastfad frem og læg din kylling i et lag. Drys med salt og barbecue.
Hæld flødeblandingen over fadet med kylling.
Ind i ovnen med fadet og glæd dig de næste 25 minutter.
Tilbehør:
Hæld din pose grønne bønner på panden hvor der lige har været din flødeblanding, tilsæt evt. en klat smør.
Rør dem rundt til de er lidt optøet.
Drys salt og lidt barbecue henover.
Tilsæt pastinakkerne.
Lad blandingen stå indtil fadet med kyllingeinderfilet i cremet barbecuesauce er færdig. Nammenam !

Jeg håber at smagen falder i din smag. Det gjorde det herhjemme.


1 Søde tanker skrives her
[…] Kyllingeinderfilet i cremet barbecuesauce […]