Hjem Ferie Ferie i Østrig

af Linda
Zell am See

Ferie i Østrig om sommeren

Vi holder vores sommerferie i Østrig, Wagrain. Samme sted, og hus, som vi opholder os i når vi er afsted på skiferie. Østrig er smuk på alle tidspunkter af året, og vi nyder at der er noget nyt at se og opleve hver gang vi er her.

Her til morgen regner det, hvilket giver mig tid et indlæg her på bloggen.

Kør selv ferie

Vi kørte hjemmefra fredag morgen klokken 05.00, vi havde bestilt billet til Gedser-Rostock klokken 07.00. Det var ikke muligt at få adgang til restauranten så vi kunne spise morgenmad der. I stedet for havde jeg lavet lidt hjemmefra, og vi var heldige at få et lille bord, for der var alt for mange mennesker til det antal borde der var.

Vi var i land lige omkring klokken 9.00, og satte glad i gang, styrede udenom bordershop for at spare den time der, som det som minimum altid tager at handle der.

Bum – da vi havde kørt en lille times tid var der kø, som en helt stille kø, alle sad med slukkede motorer, og gik rundt i vejkanten og spejdede efter tegn på hvad der var årsagen til vores stop.

Det var et uheld længere fremme. Der kom udrykningsfartøjer til undsætning, og vi ventede, og ventede. Glade og taknemmelige for at vi ikke var indblandet, og bekymret for dem som var. Hvad var der sket? Det fandt vi aldrig ud af.

Efter 2 timer blev vi bedt om at lave en uvending, på motorvejen🙈 og blev guidet tilbage til en afkørsel så vi kunne komme videre på vores rejse.

16 timer senere

Vi ankom til huset 16 timer efter at vi forlod Danmark. Bo kørte hele vejen, kun afbrudt af enkelte drikke/tisse pauser. Vi havde mad med i bilen. Jeg kan bedst lide at få min egen mad, men det er ikke umuligt at finde noget okay at spise på de store tankstationer. Jeg tilbød at overtage rattet et par gange, men det havde Bo ikke brug for.

Lørdag

Lørdag morgen vågnede vi friske og veludhvilet. Dejligt. Vejret var utroligt godt, og vi iklædte os noget praktisk til en lang gåtur. Jeg sagde at det nok var smartest at starte blidt ud, uden at komme for langt op på bjerget. Hmm.. ja ja, vi gik og gik, og blev bidt at udfordringen, terrænet og udsigten. Det blev en meget smuk, men hård tur. Det gik legende let op, selvfølgelig var det hårdt, men det kunne jeg godt lide, det var turen ned der gjorde ondt i hele kroppen.

For hvert skridt ned, stejlt ned, ømmede jeg mig. Det gjorde ondt i mine tæer fordi jeg blev trykket frem i skoene, og det gjorde ondt i knæ og lænd. Århhhh det var en lang tur ned. Jeg ville langt hellere højere op, og så blive kørt ned😅

32.000 skridt blev det til og 281 etager/trapper, i 28 grader☀️

Zell am see

Søndag var jeg øm i kroppen og vi besluttede os for en gåtur i fladt terræn. Det blev til en tur omkring Zell am see, 13 kilometer. Min lænd var stiv og øm, det samme gjaldt lår og tæer. Jeg måtte sætte mig ned at strække ud i lænden et par gange, men ellers var det en utrolig smuk tur, omkring en virkelig indebydende sø .På søen var der en vældig aktivitet, både med SUP, badning, kajak, kanoer, robåde, surfing, båd-rundfart, og vandski.

Vi gik en tur ind i byen bagefter, og jeg fik købt nogle cykelshorts, Sports bh og t-shirt til vores cykelture. Alt sammen til 60% 👍

Du finder mere om Zell am see lige her

23.000 skridt blev det til den dag, og 48 etager/trapper.

Aktiv ferie

Vi kan tydeligvis godt lide at bevæge os og komme ud og se lidt forskelligt. Sådan har det ikke altid været. Da vi rejste med børnene var det mest turen frem og tilbage til stand og pool, der var aktivitet😅 Der læste vi mange bøger, og var helt nede i gear. Men sådan er det jo når man rejser med børn, der er det mere på deres præmisser, sådan var det i hvertfald for os.

Det er første gang at vi er afsted på sommerferie uden børn. Det er underligt, og lidt at en tilvænning. Men vi skal nok blive gode til det. Vi nyder at kunne gøre lige præcis det vi har lyst til ,uden at skulle gå på kompromis, og tage hensyn.

Vi har været aktive hver dag, men ikke som vi var i lørdags. Puuu ha🤣 den var hård for mig. Vi har været på bjergvandring igen i tirsdags, det gik godt. Vi kom helt op på toppen, og fik taget billeder ved korset.

Meget stolt 🤣 Det var lidt af en præstation💪🥳
Vi hygger os

Det er ikke kun lange gåture, cykling og bjergvandring vi foretager os. Vi får også god mad, vin, og drinks. Vi griller en del og har også været ved en badesø et par gange, den ligger i nabobyen, og er et friskt indslag på en varm dag😅

Drink med prosecco mynte, lime, danskvand og hyldeblomst.

Regnen er stoppet

Det er holdt op med at regne, og Bo ligger inde fra sengen og bliver ved med at tale om en bjergvandring mere i dag. Vi havde ellers besluttet os for at cykle, men alt er vådt nu, og cyklerne her er uden skærme, hvilket vil sige at vi bliver sjask våde og beskidte op af ryggen. Nå, vi tager nok en bjergvandring.

Rigtig dejlig lørdag til dig.

Knua fra Linda

4 comments

Du vil måske også synes om dette

Kathe juli 23, 2022 - 12:05 pm

Tak for en dejlig fortælling.
God ferie

Linda juli 23, 2022 - 5:26 pm

Selv tak Kathe, hvor er det dejligt at du læser med 😊
Du ønskes også en dejlig sommer.☀️

Anette juli 23, 2022 - 9:25 pm

Hej Linda
Lyder fantastisk – hvad hedder stedet hvor I bor, ser virkelig fantastisk ud. Mh Anette

Linda juli 27, 2022 - 2:28 pm

Hej Anette. Vi bor i Wagrain. Vi har gået nogle af vores bjergture fra Wagrain, men andre har vi kørt til i bil, og vandret derfra. 🙂 Mvh Linda